tirsdag den 10. juli 2012

Autumn Leaves

Glædeligt Efterår! Sådan føles det i hvert tilfælde, når man bevæger sig udenfor i det nordjyske idag - ved ikke, om hele landet er lige så uheldigt? Nå, men i det mindste skal vi ikke, som sydsvenskerne de stakler, padle eller svømme på arbejde. Kjolen her passer så fortrinligt i farverne til dagens efterårsvejr. Det bli'r den sidste af sin slags....for en periode....for jeg er på ingen måder færdig med det snit. Nu vil jeg dyrke min utopiske forestilling om en varm, dansk sommer - og sy en kjole, som passer til drømmevejret.



21 kommentarer:

  1. Den er smuk - meget smuk!

    SvarSlet
  2. Når jeg engang har tabt mig al mit babyfedt så skal jeg bestille en kjole eller 3 hos dig ! :)
    Kh Emma

    SvarSlet
    Svar
    1. ...og så må jeg desværre skuffe dig, Emma - for jeg syer ikke på bestilling, beklager.

      kh

      Slet
  3. Jaaaa, så fint stof og fantastisk kjole. Min første bæredims var med dette stof på panelet. Tak for a trip down memory

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov fik trykket for hurtigt og manglede; lane
      Nyd dagen :)
      Kh. T

      Slet
    2. Jeg blev sendt samme vej, - har også en Kleinsmekker model Karla i gemmerne med dette stof men i en rød/pink variant :)

      Anne F.

      Slet
    3. Åh ja, husker så afgjort godt de smukke Kleinsmekker mei-tais i Hot Couturier stofferne...suk...jeg har nu stadig den smukkeste af dem alle liggende, nemlig *Bella* <3 - hun kommer desværre nok aldrig i brug herhjemme igen, men derfor kan man jo stadig godt sukker over hende ;-)

      Slet
    4. ...sgutte sukker, bare sukke :-)

      Slet
    5. Hvilken en er Bella? Æv, hvor vi mangler galleriet inde på Kleinsmekkers hjemmeside. Har lige solgt en fin grøn MT med biler på, men aner ikke, hvad han hed og kan ikke give navnet med videre...

      Anne F.

      Slet
  4. Hvor er den fin. Har også selv lige fået syet hele 3 stk`s boleroer til sommerens lune aftner, hvis du har lyst kan du se dem på min blog: madebyme-helena.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Den overskrift fik mig straks til at åbne iTunes og Autumn Leaves med Eva Cassidy, som jeg lytter til nu.... mmmmmmm!
    Tak for det ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis, Snullemor...det var også The Amazing Cassidy jeg havde i tankerne, da jeg valgte titlen til indlægget :-)

      Slet
  6. Skøn sag og du skriver om svenskerne....kender en tosset familie med fire børn der lå i telt i det område i deres "sommerferie" :-) 1000 tak for at kunne vende hjem til en pakke fra dig og Pieces...Kram Mette

    SvarSlet
  7. Åh den er SKØN (jeg er også heldig indehaver af en Kleinsmekker med printet ♥).

    Er det et hjemmegjort snit?
    Jeg har lige siddet og makket med en kjole i går (og smidt den på bloggen i dag).
    Jeg tror, jeg lavede 14-16 forskellige ærmer i lærred, før jeg nåede det perfekte. Og så ser jeg din kjole... Hold nu op, hvor det ligner. Sådan ærme-ish. Dog er mine lidt mere "puffede" ;-D !

    Kh maj

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Maj,

      Kjolen er baseret på 'det ganske uimodståelige men umuligt at opdrive Simplicity 2591 mønster'.

      kh
      Trine

      Slet