fredag den 14. december 2012

...og så er den pæn...(Test af Senseo Twist kaffemaskine)

'Hva' siger du til at teste den nye Senseo Twist kaffemaskine'? Jow, tak som byder. Jeg drikker meget kaffe - alt for meget kaffe...det samme gør min mand. Jeg drikker så meget, at jeg er blevet totalt resistent over for koffeinens virkning. Se mig ta' en stor kop kaffe kl. 21 - og hør mig sove tungt 21.23....ingen problem! Men, for hulen jeg elsker en god kop kaffe. Og, det er lige nøjagtigt hvad jeg får med denne nye Senseo Twist. Ikke nok med at den er pæn at skue, maskinen - den brygger også en pænt lækker kop mokka. Og det hurtigt. 30 sek. om at brygge 2 kopper kaffe. Lækker, indbydende kaffe med cremet top. Me like. Dog er jeg blevet lidt forvænt mht størrelsen på min kaffe-kop. Herhjemme drikker vi kaffe, som andre drikker te - af store krus. Jeg ved godt at 'en rigtig kop kaffe' ikke har den størrelse - men sådan kan jeg nu bedst lide det...og det eneste minus ved denne maskine er, at den kun brygger mig en klein kop ad gangen. På den anden side, så kunne det måske være en god anledning til lige at dumpe kaffe indtaget en anelse. Kvaliteten er i hvert tilfælde helt i top her.


3 kommentarer:

  1. Jeg har det på præcis samme måde, drikker meget kaffe og i store kopper helst! Der bliver altid lavet en hel kande ad gangen og der er kun 5 kopper på sådan en liter så manden og jeg slås tit om den sidste kop. Vi kværner selv vores bønner til en kande ad gangen og brygger på en mokka master. Vi har testet snart alt kaffe på markedet men kan bedst lide christgau java mokka som BKI laver. Vi har også haft en senseo og det er guld værd når man bare skal ha en enkelt kop eller to. Så blev du lige spammet med min laaaange besked, men jeg er en passioneret kaffedrikker og blev lige begejstret da jeg fandt en kaffesøster i dit indlæg. Knus Anette

    SvarSlet
  2. Jeg kan også bedst lide kaffe af krus og gerne i rå mængder.
    Jeg har en gammel senseo, jeg har løst kaffeproblemet således: Køber de helt stærke kaffeposer og laver en dobbelt kop på den samme pose. Og nej man drikker ikke mindre kaffe fordi man får en senseo - lige det modsatte, det er så dejlig nemt og hurtigt at lave en ekstra kop kaffe.
    Skål :-)
    mvh Tina

    SvarSlet
  3. Ih, tak for nogle gode tips - kaffesøstre...må da så afgjort prøve både christgau og dobbelt kop tricket :-)

    SvarSlet