søndag den 15. september 2013

Ud af comfortzonen og ind i et par skinny pants!

Bukser - et for mig ret fremmed territorium. Jeg går stort set aldrig i bukser. Jeg ejer faktisk ikke bukser. Eller jo, men dem voksede røv og lår ud af for 8 år siden. Bevares, jeg har da et par iflg min mand uklædelige hyggebukser af den slags, der signalerer 'fingrene væk, det er den tid på måneden' - men ikke nogle rigtige bukser. Sagen er, at jeg ganske enkelt ikke kan lide mig selv i bukser. Jeg føler mig ikke godt tilpas i bukser. Jeg kan meget bedre li' mig i kjole. Jeg kan også godt li' mig i leggings, hvis jeg vel og mærke har kjole over. Leggings er rare - de strammer ikke, og køber man dem tilpas store laver de heller ikke ekstra deller - hvilket bukser godt kan finde på at gøre ved mig (mindes jeg). Gider ikke tøj, der dellefordobler!

Det her fantastiske stykke stof fra Stof2000 (som vist desværre er udsolgt), har ligget og råbt på mig et stykke tid nu. Kjole, nederdel - what to do? Det er bomuldssatin med en lille smule stræk.

'Mig selv - du gør det sgu'!

Jeg nærmer mig stille og roligt min ønskevægt. Røv og lår svinder ganske langsomt ind - det har som nævnt kun taget ca. 8 år...og jeg begynder at ku' li' mig lidt mere i noget, der minder om bukser. Minder om!! Så det har jeg syet. Noget, der minder om bukser. Et par leggings med plads. Kalder man det jeggings, måske? Jeg kunne lige præcis vride sådan et par bukser ud af de 120 cm stof, jeg havde. Jeg har syet dem efter et leggings mønster fra Burda. Egentlig er mønstret kun egnet til meget elastisk stof, og det kan man ikke just påstå er tilfældet her, men hey - de holder så længe de holder! Jeg skal dog vist lige ha' givet dem en ekstra stikning eller 2 i skridtsømmen. Mønstret er virkelig godt - og virkelig højtaljet. Ekstremt. Jeg er nok den mest højtaljede person, jeg kender - og de er faktisk for høje til mig. Især foran. Jeg har endda forsøgt at korte dem lidt fortil. Men, udover det, så er jeg vild med 'mine leggings med plads´. Og med Lunas top, som jeg har fået lov at låne dertil. Apropros Luna. Hun og jeg fejrede 15 års jubilæum igår. Tænk sig, at jeg har været hendes mor i 15 år nu. Det allerbedste i min verden.

Det er vildt - og nærmest helt grænseoverskridende for mig at hoppe i og ikke mindst fremvise sådan et par bukse-ting. Men, jeg kunne nemt gå hen og blive afhængig. Kan faktisk helt godt li' mig i dem.

I never wear pants! In fact I haven't really worn pants in 8 years. I don't like myself in pants. Mostly because of the extra kilos I gained when I was expecting child number 3 & 4. Now, 6 years after my youngest was born I'm slowly getting rid of those extra kilos - and starting to like me more and more in pants...or even better leggings. So I've made this sort of combo. Fitted pants made with a sligthly stretchy cotton sateen based on a leggings pattern. Real comfy. I could get used to this.





22 kommentarer:

  1. Det ser da hamrende godt ud til dig :) Så fine...

    SvarSlet
  2. De er virkelig flotte til dig. Dem kan du godt bruge flere af :-)

    SvarSlet
  3. For hulen da....kan du så se at hoppe i flere bukser, du ser jo super godt ud;-)

    Fede bukser du har syet, er vild med dem.

    SvarSlet
  4. du er da også total hot i det sæt !! PIFtttttttt....

    SvarSlet
  5. De er mega fede - og du ser tæskelækker ud i dem!!!!

    SvarSlet
  6. Piiiiift Trine!! Du ser knald godt ud! Mega lækre stænger - og bukser :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  7. Jeg er også 98% kjolepige:-)
    Pg sjovt nok er jeg også hoppet i leggins a'la dine -100,- fra ONLY og kan sørme lide det:-D

    SvarSlet
  8. Du ser skøn, skøn ud -- kan godt forstå, at du kan li' dig selv, og bliv ved med det!
    Kh. Bella

    SvarSlet
  9. Aj, de er så fede og klæder dig Så godt.

    SvarSlet
  10. Du ser sgu da også hamrende lækker ud i dem! :)

    SvarSlet
  11. Piv lækker i de jeggings.... Det er hvad du er!

    SvarSlet
  12. Nu sad jeg lige den anden dag og tænkte at du da havde vildt lækre ben - Så jeg går helt sikkert ind for lækre bukser der matcher de lækre ben ;0)

    Og den top der - den skal du bare hapse fra Luna... Den er temmeligt fed!

    SvarSlet
  13. Pues te quedan realmente bien... me gustan mucho... y el top de tu hija le va muy bien (pide a tu hija que te lo regale, hehehehe)

    SvarSlet
  14. Du ser fantastisk ud, Trine!! Er vild med de bukser og de klæder dig virkelig godt!

    SvarSlet
  15. Du ser brand godt ud i bukser, basta bum :0)

    SvarSlet
  16. Du ser som altid godt ud:-) Tillykke med Luna.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  17. Du er da en røvlækker mor, der sagtens kan gå i bukser. Fed bluse Luna har, dejligt du må låne den :-)

    SvarSlet
  18. i love them.. and that fabric is awesome!

    SvarSlet
  19. Jeg tror altså der er noget i vejen med dit spejl.. Synes jo altid du er SÅ pæn!! Og de der jeggings klæder dig super godt (som iøvrigt alt du viser frem her!!)

    SvarSlet